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How can digital transformation build more resilient businesses?

In recent years, businesses have taken giant strides towards digital transformation to ensure increased sufficiency and cost-effectiveness. However, digital or business transformation has significantly accelerated in the wake of COVID-19, becoming imperative for businesses to stay afloat.

Following the outbreak of COVID-19, and the subsequent shutdowns, information technology groups have sprung into action, launching technology-driven initiatives to enable remote work and distance learning. 

Integration

Digital transformation integrates digital technology into all business areas, fundamentally changing how people operate and deliver value to customers. Further, it’s also a cultural change that requires organizations to continually challenge the status quo, experiment, and get comfortable with failure. COVID-19 has proven that maintaining the status quo and perpetuating mediocre ways of doing business must change to avert stagnation. Perhaps this might be the most critical lesson for business leaders in the post COVID-era

Maturity

An executive survey by Deloitte suggests more “digitally mature companies” – companies where digital strategy and infrastructure is embedded in all parts of their business – are more resilient and agile in a crisis. They also perform better financially.

Components

Digital transformation involves many processes, interactions, transactions, technological evolutions, changes, internal and external factors, and industries and stakeholders. Overall, there are seven critical components of an effective digital transformation strategy:

  • Strategy and Leadership.
  • Culture Change and Communication.
  • Optimizing Processes.
  • Data.
  • Technologies.
  • Team Structure.
  • Results.

Resilience

Digital transformation can help virtualize and better manage infrastructure and processes, empower sales to get closer to customers, integrate remote and in-person networks and enhance competitive advantage.

The pandemic has laid bare some inefficiencies and vulnerabilities in many supply chains, so organizations need to address these issues to prepare for future disruptions. According to Deloitte Global Network, effectively executing a digital transformation requires strong leadership, talent, and partnerships, as well as the cultivation of an agile and adaptive mindset. To achieve resilience, businesses have to teach individuals new abilities. Governments and companies must equally upskill and reskill the workforce to keep up with the tempo of digital transformation.

Au cours des dernières années, les entreprises ont réalisé des progrès énormes vers la transformation numérique pour assurer une autonomie et une rentabilité accrues. Néanmoins, la transformation numérique ou commerciale s’est considérablement accélérée dans le contexte de la COVID-19, devenant un impératif pour que les entreprises puissent poursuivre leurs activités.

À la suite de l’épidémie de COVID-19 et des confinements qui ont suivi, des groupes des technologies de l’information se sont mobilisés, lançant des initiatives axées sur les technologies pour permettre le travail et l’apprentissage à distance.

Intégration

La transformation numérique intègre la technologie numérique dans tous les domaines d’activité, modifiant fondamentalement la manière dont les gens travaillent et offrent de la valeur aux clients. De plus, elle représente également un changement culturel qui oblige les organisations à remettre continuellement en question le statu quo, à expérimenter et à accepter des échecs potentiels. La COVID-19 a prouvé qu’il ne suffit pas d’entretenir le système actuel et de continuer d’utiliser des méthodes commerciales usées pour éviter la stagnation. Cela pourrait être la leçon la plus importante pour les chefs d’entreprise dans l’ère post-COVID.

Maturité

Une enquête auprès des dirigeants menée par Deloitte indique que les entreprises plus « matures sur le plan numérique » – les entreprises où la stratégie et les infrastructures numériques sont intégrées dans tous les aspects des activités – sont plus résilientes et agiles en période de crise. Elles sont également plus performantes financièrement.

Composantes

La transformation numérique implique de nombreux processus, interactions, transactions, évolutions technologiques, changements, facteurs internes et externes, industries et parties prenantes. Dans l’ensemble, une stratégie de transformation numérique efficace comprend sept composantes essentielles :

  • Stratégie et leadership.
  • Changement de culture et communication.
  • Optimisation des processus.
  • Données.
  • Technologies.
  • Structure des équipes.
  • Résultats.

Résilience

La transformation numérique peut aider à virtualiser et à mieux gérer les infrastructures et les processus, permettre aux équipes commerciales de se rapprocher des clients, intégrer les réseaux en ligne et en personne, et renforcer les avantages concurrentiels.

La pandémie a révélé certaines insuffisances et vulnérabilités dans de nombreuses chaînes d’approvisionnement, et les organisations doivent résoudre ces problèmes pour se préparer à de futures perturbations. Selon Deloitte Global Network, l’exécution efficace d’une transformation numérique nécessite un leadership, des talents et des partenariats solides, ainsi que l’entretien d’une mentalité souple et adaptative. Pour être résilientes, les entreprises doivent enseigner aux individus de nouvelles compétences. Les gouvernements et les entreprises doivent également perfectionner et reformer la main-d’œuvre de façon à suivre le rythme de la transformation numérique.